Kafue NP - Reisverslag uit Chilanga, Zambia van sebastiaan koning - WaarBenJij.nu Kafue NP - Reisverslag uit Chilanga, Zambia van sebastiaan koning - WaarBenJij.nu

Kafue NP

Door: sebastiaan

Blijf op de hoogte en volg sebastiaan

30 Juni 2011 | Zambia, Chilanga

Goedenavond trouwe lezers,

Ik kan jullie met plezier weer een nieuwe verhaal voorschotelen uit Zambia, jullie hebben neem ik aan allemaal meegekregen uit mijn vorige verhaal dat ik Kafue NP ging bezoeken.
En vandaag kan ik jullie mededelen dat dat egt grandioos was, ik gaat per dag een beetje vertellen wat ik allemaal gezien en gedaan heb.

We zijn vertrokken op zaterdag de 25ste en als eerst hebben we boodschapjes gedaan bij een grote supermarkt genaamd de Embassy, hierna moesten we door Lusaka en daarna konden we zo in een klap doorrijden naar het park. Maar het zat weer eens grandioos tegen, de weg die Rondom Lusaka centrum gaat en die wij dus moesten hebben stond helemaal vast en het wordt hier ook totaal niet geregeld. Er wordt maar stom getoeterd en je moet je overal gewoon tussenpiepen, best grappig een vrachtwagen kon er niet precies door en in plaats van even wachten reed die een duik in andermans auto om vervolgens door te rijden. GENIAAL, moet je in NL eens proberen haha. Na een dikke vertraging van 2.5 uur waren we uiteindelijk om half 5 in Kafue NP om hier een gids op te halen, hier kregen we te horen dat het te laat was om vandaag nog door te rijden en om deze reden hebben we hier onze spullen uitgepakt en overnacht. EN nu had ik me eindelijk goed voorbereid, met me dikke deken heerlijk om me heen gewikkeld had ik het heerlijk warm en als je dan s’ avonds ook nog de prachtige geluiden hoort die de nijlpaarden maken is het plaatje compleet.

Dag 2, vandaag om 8 uur vertrokken en als eerst wilden een stuk van het noorden onderzoeken om te zien of hier een goed gebied is waar vervets en Yellow Baboons vrij gelaten kunnen worden. En nog voordat we gearriveerd waren in het eerste gebied heb ik dan nu eindelijk mijn eerste olifant in het wild gezien. Het gebied waar ze de dieren los gaan laten moet minstens 7 km van de bewoonde wereld zijn en het gebied zelf moet ongeveer 500 x 500 meter zijn en dan dik begroeid. Deze dag zijn we naar 3 plekken gereden maar we konden maar 1 plek bekijken omdat bij 1 van de 3 olifanten in de weg stonden en bij de ander gebied was een lokale stam aan het jagen. Om deze redenen hebben we besloten om alvast een stukje het zuiden in te trekken en hier later terug te keren.

Dag 3, we hebben ergens gekampeerd langs de weg en om half 8 hebben we onze weg vervolgd naar het zuiden, we moesten hiervoor een heel stuk omrijden omdat de normale weg gerepareerd moet worden. Dus wij rijden 150 km om, om nu het zuidelijk deel van Kafue NP te bezichtigen, komen we aan bij een ZAWA office krijgen we hier te horen dat dat helemaal niet mogelijk is. En op zo’n moment sta je toch wel ff raar te kijken, onze gids zegt dat het allemaal mogelijk is en dan ben je op je in het zuiden krijg je te horen dat er geen mogelijkheid verder is. Dus er zat niks anders op om weer terug te keren naar het noorden en toen zijn we weer naar de plek gegaan waar we vorige keer moesten stoppen vanwege de olifanten.

Dag 4, na weer een heerlijke nacht vol geluiden van nijlpaard, leeuw, luipaard en hyena zijn we in de ochtend begonnen met een wandeling naar het gebied wat we wilden onderzoeken. Op de weg hiernaartoe kregen we ff de schrik van ons leven toen op een afstand van 20 meter een nijlpaard het even nodig vond om zijn weg naar het water te vinden, die beesten zijn egt gigantisch dik en daar komt dus ook een dotje kracht bij kijken. Na alles gecheckt te hebben in dit gebied zijn we terug gegaan naar de auto om nu weer een gebied te checken dat 25 km in het zuiden ligt, hier een gebied bekeken en ook dit is een eventuele o

  • 01 Juli 2011 - 01:32

    Uana:

    Hey Sebas!
    Weet niet of het aan me pc ligt of dat je ons in spanning wilt houden maar je verhaal stopt zomaar.. was je er klaar mee? Had je geen zin meer om te typen? Mag je best zeggen hoor hahahaha
    Je eerste olifant, ik ben trots op je! Nijlpaard is toch heel normaal, als ik de klas binnen kom lopen dan krijg je nooit een schrik van je leven (of misschien wel) hahaha
    Spreek je snel!!!

  • 01 Juli 2011 - 18:22

    Pap En Mam:

    Hoi lieverd, wat een heerlijk verhaal weer en inderdaad ben je ingestort van de spanning of is er een nijlpaard door de kamertje gesloft. dikke kus van pa en ma

  • 02 Juli 2011 - 04:21

    Linda:

    Sjonge jonge... Ben ik er HE-LE-MAAL lekker voor gaan zitten om 'hét verhaal van Sebas' te gaan lezen.. Wordt het halverwege afgekapt! Word vervolgd dan maar, haha! Misschien trok je internet het niet meer na het lezen van al mijn slome verhalen, wie weet. Ik wacht met smart op deel 2! Leuk dat je je blog zo actief bijhoud. Ben blij dat je je eerste olifant gezien hebt en dat je jezelf nog prima vermaakt daar in Zambia. Top dat je overal zo bij betrokken wordt, dat is echt chill!

    Ojah en ik wou nog even reageren op je '-grappig-dat-jij-in-de-sneeuw-zit-en-hier-in-zambia--is-het-lekker-25-graden (lekker puh)-' reactie.... Je begrijpt met je slimme koppie ook wel dat die sneeuw hoog in de bergen ligt, en dat ik na een half uurtje weer lekker beneden in de zon stond. Maja, weet jij veel. Toen was het nog niet zo warm, maar nu wordt het hier op stage (aan de Oostkant van Canada) behoorlijk onaangenaam met dagelijks 35 graden :S Ojah en nóg een puntje leedvermaak voor je (omdat je er altijd zo lekker van kan genieten) : Het aantal muggen, insecten en ander onbenullig dierlijk gespuis -wat massaal in de aanval gaat zodra ik mezelf in de buitenlucht vertoon- dragen hun steentje ook zéér graag bij aan een bijna ondraaglijke werkdag. Volgens mij heb ik mijn punt wel duidelijk gemaakt en hopelijk klink ik niet al te jaloers ;)

    Have fun! xx Lin

  • 02 Juli 2011 - 08:43

    Sander:

    Hee sappie mooi verhaal man egt gaaf dat je dat soort dingen mee maaakt joh. Nou ik spreek je snel weer een keer man laterss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Chilanga

internship at Munda Wanga

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2011

laatste daagjes in het zonnige Zambia

09 Augustus 2011

Gruwelijk reis naar Namibie en de Victoria Falls

27 Juli 2011

travel time

02 Juli 2011

Kafue NP part 2

30 Juni 2011

Kafue NP
sebastiaan

Actief sinds 05 Jan. 2009
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 16030

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 30 Juni 2015

Malawi 2015

09 April 2011 - 20 Augustus 2011

internship at Munda Wanga

01 Februari 2009 - 20 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: