travel time - Reisverslag uit Chilanga, Zambia van sebastiaan koning - WaarBenJij.nu travel time - Reisverslag uit Chilanga, Zambia van sebastiaan koning - WaarBenJij.nu

travel time

Door: sebastiaan

Blijf op de hoogte en volg sebastiaan

27 Juli 2011 | Zambia, Chilanga

Muli bwanji,

Muliche (hoe gaat het) niliche ( met mij gaat het goed), ja hoor ik heb dat Nyanja al aardig onder de knie. Naast dat ik deze taal een beetje aan het uitproberen ben heb ik me de laatste weken vooral bezig gehouden om verrijking te verzinnen en uit te werken voor de Yellow baboons, chackma baboons en natuurlijk de vervets. Dat betekend dat ik weer bijna een heel oerwoud omgehakt heb, oke beetje overdreven misschien maar wel een dot. Ook heb ik de eer gehad om 2 baby vervets een naam te geven, dit is helaas niet iets wat ik vaker mag doen omdat er eentje die ik naar een klasgenootje had vernoemd (uana) overleden is en de ander die ik naar me broer vernoemd heb, Malaria heeft. (ruben) gedraagt zich nog precies als een aapje maar we moeten hem wel in de gaten houden en ook zijn ze een paar dagen begonnen met de medicatie, nou lekker uitgekozen dagt ik zo....

In de tussentijd zon er nog maar iets meer dan 3 weken over van mijn 4,5 maand en aangezien ik vooral op mijn stage bedrijf bezig ben geweest en nog niet heel veel gezien heb van Zambia gaat het morgen dan eindelijk gebeuren, RONDREIZEN. Hier kijk ik al lange tijd naar uit en dan natuurlijk in het speciaal de Victoria falls.

In het kort zal ik even vertellen hoe mijn plan eruit gaat zien:
morgen in de ochend neem ik een bus van Lusaka naar Livingstone ( stad bij de Victoria falls) maar voordat ik hier ga genieten neem ik eerst nog een bus door naar Otjiwarongo, dit is een stad in Namibie.... HHUUHH wat ga je daar doen dan?? Nou dat zal ik ff vertellen, het plan was al voordat ik naar zambia ging om even een vriend van school te bezoeken die in Namibie stage loopt bij een lodge.
Nadat ik in Otjiwarango aangekomen ben zoek ik hier een slaapplek en de volgende dag wordt ik opgepikt en naar de lodge toegereden, hier gaan jacob en ik even genieten van een koud pilsje en natuurlijk een potje slap ouwehoeren.
Na een paar dagen gaat ik (waarschijnlijk zondag) weer met een bus terug naar Livingstone, hier heb ik een slaapplek gevonden via Couchsurfing ( THANKS LINDA) waar ik voor ongeveer 10 dollar per nacht kan verblijven en aangezien deze plek zich bevind aan de rivier DE Zambezi heb ik niks te klagen.
in mijn tijd dat ik in Livingstone ben wil ik het een en ander gaan doen maar dat krijgen jullie allemaal wel te horen als ik terug ben, anders is het zo van: en heb je dat gedaan, NEj tog niet. En ook wil ik mijn moeders niet te bezorgd maken :P (DEVIL'S POOL) haha. ik hoop dat ik jullie genoeg op de hoogte heb gebracht en er zal een uitgebreid verslag komen als ik terug ben.

de groeten aan iederen en super leuk om te zien dat er nog steeds mensen zijn die dit intressant vinden :P

(K) loete

  • 27 Juli 2011 - 08:55

    Uana:

    Veel plezier met je rondreis Sebastiaan. Groetjes aan Jacob en ik hoop je heel erg snel weer te spreken en anders zie je me met een ballon op schiphol!! (jij denkt; kut, niet weer die ballon) xxx

  • 27 Juli 2011 - 09:46

    Sander:

    veel plezier met je rondreis man veel succes haha spreek je

  • 27 Juli 2011 - 13:30

    Pap En Mam:

    Veel plezier,
    Als een leeuw jou niet opsmikkeld, zal het allemaal wel loslopen, maar toch uiteraard even een paar wijze opmerkingen: wees voorzichtig. niet zomaar oversteken, let op je geld en pasp. met 2 woorden spreken en niet zomaar overal in het wild poepen. en zeker niet jumpen!!!! dikke kus en heel veel plezier

  • 04 Augustus 2011 - 08:48

    Tante Nel:

    Hallo Sebastiaan,
    Bedankt weer voor het reisverslag en natuurlijk een mooie reis naar Livingstone en de Victioria falls gewenst.
    groetjes, Tante Nel

  • 07 Augustus 2011 - 11:31

    Tante Ans:

    Hoi Kanjer van me,wat n geweldige verhalen lees ik van je.Volgens mij heb je het geweldig naar je zin.Kijk je wel n beetje uit daar want ik wil graag mijn koffer weer terug hihi.Geniet van de laatste weekjes en groetjes en dikke kus van mij.

  • 08 Augustus 2011 - 14:41

    Cock En Jacqueline:

    Hoi Sebas,
    Wat een geweldige verhalen! Kan je wel een boek van maken. Sneu van die kleine aap, maar met die ander komt het toch wel goed? Lijkt me wel spectaculair die Victoria Falls, geweldig mooi. Ja man, die tijd gaat snel, voor je het weet zit je weer bij je eigen apenfamilie de Koning, ook leuk natuurlijk!!
    Nou Sebas, maak er nog wat van die laatste weken en lekker genieten nog.

    Groetjes uut Mar'nbarg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Chilanga

internship at Munda Wanga

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2011

laatste daagjes in het zonnige Zambia

09 Augustus 2011

Gruwelijk reis naar Namibie en de Victoria Falls

27 Juli 2011

travel time

02 Juli 2011

Kafue NP part 2

30 Juni 2011

Kafue NP
sebastiaan

Actief sinds 05 Jan. 2009
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 16037

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 30 Juni 2015

Malawi 2015

09 April 2011 - 20 Augustus 2011

internship at Munda Wanga

01 Februari 2009 - 20 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: