time is flying - Reisverslag uit Chilanga, Zambia van sebastiaan koning - WaarBenJij.nu time is flying - Reisverslag uit Chilanga, Zambia van sebastiaan koning - WaarBenJij.nu

time is flying

Door: sebastiaan

Blijf op de hoogte en volg sebastiaan

17 Juni 2011 | Zambia, Chilanga

Hallo trouwe lezers,
Als eerst wil ik iedereen hartelijk bedanken voor de felicitaties, ik had het hier niemand verteld en het was dus een gewone dag tot ik op internet kwam. Felicitaties , toeters en bellen en oh zo veel cadeaus, OOOOHneej helemaal geen Cadeaus. Dat was ff een dikke tegenvaller maar om deze reden heb ik voor mezelf een cadeautje aangeschaft, een overheerlijke deken van 2m bij 2,40m. Dat ding is zo lekker warm he, ik weet wel dat deze meegaat naar ….. (check eind van me verhaal)
Het is weer een tijd geleden maar alles begint hier ‘’normaal’’ te worden, en aangezien ik niet zo’n liefhebber ben van korte verhalen heb ik alles opgespaard om jullie nu weer te vermaken met een nieuw verhaal uit Zambia.

Het is alweer me 10de week in dit overheerlijke land en ik vind het allemaal maar snel gaan, de dagen vliegen voorbij en om ervoor te zorgen dat ik niet vergeet wat ik hier allemaal heb gedaan houd ik elke dat bij wat ik doe. En nu even allemaal niet schrikken maar ik heb gewoon al 30 pagina’s vol getypt, dit is denk ik meer dan dat ik in al mijn schooljaren bij elkaar heb getypt. Dikke pluim voor mij dus.

Om jullie een beetje een indruk te geven van wat ik hier precies doe en waar ik me mee bezig houd gaat ik proberen foto’s op deze site te zetten en als dat niet lukt komen ze op facebook, Waarbenjij.nu geeft zo nu en dan problemen maar voor jullie zal ik mijn best doen.
Aan het begin probeerde ik zoveel mogelijk om met alle dieren bezig te zijn en op dit moment is het toch voornamelijk de primaten, we hebben hier 1 verblijf met Chackma Baboons, 4 verblijven voor vervets, 1 verblijf voor grivets en 1 verblijf voor Yellow Baboons. Ik heb nu bijna voor al deze dieren verrijking gemaakt en hieronder staat alles op rij: (Check de foto’s voor meer duidelijkheid)

- Voor de chackma Baboons heb ik een brug gemaakt van banden en bamboe.
- In 2 verblijven van de vervets hebben we bomen geplant en al deze bomen staan in contact met elkaar door Bamboe.
- In de Yellow Baboons hebben we alle bamboe vervangen en hier ook banden en touw opgehangen om lekker mee te kloot violen.
- In een ander verblijf met vervets hebben we de meeste Juveniels (spelen het meest) hierin hebben we een soort van glijbaan gemaakt en ook een platform van bamboe waar ze kunnen spelen.
- En in weer een ander verblijf heb ik samen met cosmas een 6 meter hoge toren van Bamboe en takken gemaakt.

Zo lijkt het toch net of ik nog wat bereikt heb op me stage :P

Ook heb ik in de afgelopen weken wat meer manieren gevonden om mijn vrije tijd op te vullen, 2 keer naar Chilanga geweest om de eerste keer de wedstrijd Barcelona vs. Man, United te kijken en ook was hier de klassieker van het jaar: Zambia vs. Mozambique, ik lekker mee gefeest toen we hier met 3-0 van gewonnen hadden. zo nu en dan spelen we ook lekker een potje pool, vergezelt met een overheerlijk koud pilsje. En dit moet ik ff kwijt, 1 keer heb ik gewonnen en toen moest cosmas nog 5 ballen, BAM ik maak hem kapot :P
Na 2 maanden was het dan zover ik heb voor het eerst het zwembad gebruikt, dit is voor mij een hele prestatie omdat ik normaal in 3 minuten het water al gevonden heb. Ik had een woensdag uitgekozen hiervoor omdat het water dan weer schoon genoeg is, in het weekend komen hier allemaal van die K*t koters en de rest lijkt mij duidelijk……

Vorige week zaterdag weer 3 nieuwe Vervets verwelkomd in Munda Wanga en eentje heb ik de naam gegeven: Uana, de andere 2 hebben de namen Kawana en Mpulumuke (hoe kom je erop)

Oh oh oh oh ik was het bijna vergeten maar Zoë was voor 2 weken terug gegaan naar de UK en bij haar terugkomst had ze voor Cosmas, zichzelf en mij een stuk kaas meegenomen (iedereen 1) . Hier is kaas verdomd duur dus koop ik het niet en als je het dan weer hebt geniet je van elk stukje dat in je maag verdwijnt YAMMIE.
Naast de kaas heb ik nu ook een soort van planning met wanneer ik wat eet:
Maandag en dinsdag = macaroni met smek
Woensdag = gebakken aardappeltjes met saucijs
Donderdag en vrijdag = rijst met smek
Zaterdag is natuurlijk mijn tomatensoep dag met bananenyoghurt, en hier komt gelijk een dramatisch verhaal achteraan. DE zaterdag 3 weken geleden was een normale dag maar dit ging veranderen, ik had het zonnetje op me bol en ging fluitend naar Chilanga (stadje aan de overkant van de weg) hier koop ik mijn etenswaren en vanwege het feit dat het zaterdag was ging ik ook mijn tomatensoep en bananenyoghurt in slaan, maar toen sloeg het noodlot toe. DE bananenyoghurt was vandaag niet verkrijgbaar….
Misschien is dit een beetje overdreven maar baalde er flink van.
En zondag is mijn pannenkoeken dag.
De Nshema is een beetje uit de roulatie maar ik heb zo’n gevoel dat dat wel weer terug komt.

Naast mijn werkzaamheden met de dieren heb ik ook aangeboden om te helpen met Advertisement, hierin zijn ze niet heel goed aangezien ze hier Post kaarten hadden en ongeveer de helft van de dieren die erop staan hebben ze hier niet meer. Dus vul zo nu en dan wat tijd met foto’s maken van de tuinen en dieren om die vervolgens te gebruiken voor de kaarten.

En jaja als eind hebben we weer een knaller, jullie kunnen je misschien nog wel herinneren dat ik een paar weken geleden naar een NP ging Genaamd Lavushi Manda ging. En aangezien deze (UHM hoe zeg ik dit netjes) niet precies voldeed aan onze eisen, gaan we aankomende maandag naar Kafue Nationaal Park. Dit is een van de grootste in Afrika en hier hebben ze van alles, olifanten, buffalo’s, leeuwen, krokodillen, nijlpaarden en tientallen verschillende antilopen. Dus ik zit nu al van spanning heen en weer te stuiteren op me stoeltje, heb er zin in zeg maar.

We wisten al zeker dat we weer een park gingen bezoeken maar ZAWA is degene die beslist welk, als eerst was lower zambezi een optie en hierna kwam het onbekende park west lunga boven drijven, maar gelukkig was daar nog Kafue en hier hopen we dan een releasings plek te vinden voor vervets en baboons.

Ik zal vast wel weer wat vergeten zijn dat ik jullie nog wilden vertellen maar het komt nu niet boven drijven dus dat is dan lekker balen voor U. zijn er vragen laat het mij weten en ik hoop dat jullie weer hebben genoten van mijn verhaal….

Groeten uit het nog steeds zo oh zo zonnige Zambia..

  • 18 Juni 2011 - 10:29

    Pap En Mam:

    Super dat je naar het park gaat en wat een leuke foto's. Veel plezier alvast en een dikke kus

    xxx

  • 19 Juni 2011 - 04:43

    Uana:

    Wat een heerlijk verhaal weer.. moest weer eens hard lachen.. wat ben je toch grappig.. mooiste deel was natuurlijk de naam UANA in je verhaal.. ik voel me vereerd (maar misschien is dat ook wel stom om dat te zijn, lijk ik op een vervet? die grote ogen he? Altijd zo nieuwsgierig) hahaha...
    Heel veel plezier strakjes in het Kafue Nationaal Park.. Veel foto's maken...
    xxx van mij

  • 19 Juni 2011 - 12:20

    Justa & Wilco:

    Sappiee !

    Wat een verhaal weer , eindelijk .
    en weer nieuwe foto's ! leuk hoor . =D
    en btw , heb eindelijk weer es ge-mario kart broeder . =)
    Eerst alleen , en later was wilco het slachtoffer geworden . ghehe .
    A.s maandag ga ik hopelijk m'n diploma halen trouwens !
    heb 2 herkansingen .. dus hopen dat ik ze haal , dan flink feesten uiteraard .
    want next weekend is heksenfestijn weer in oudewater , wiehoee .
    Nou alvast veel plezier in dat park , neem een leuk tijgertje voor me mee okai ?
    Zal je nog wel wat sturen binnekort , geen idee of je 't leest .

    Wilco: hoooooi leuk dat je het naar je zin hebt hoor en nog veel plezier en succes toegewenst!

    Veel plezier nog , en horen snel weer van je !

    Liefs , je zusje en schoonbroertje . =D

  • 20 Juni 2011 - 10:23

    Elianne:

    Hey Sebas,

    Hou al ffies je site in de gate, dus word tijd voor een berichtje!

    Geweldige verhalen weer en mooie foto´s zeg!! Lijkt de dag van gister dat we nog wat aant drinken waren met zijn alle!!
    Geniet er nog lekker van en ik hou je site in de gaten!

    Kuss!!

  • 21 Juni 2011 - 09:58

    Tante Nel:

    Hallo Sebastiaan,
    Bedankt voor het uitvoerige verhaal en de leuke foto´s. De foto's kunnen ze vast wel gebruiken voor de
    advertisement. Mooi dat dat jullie naar het Kafue Nationaal Park gaan. Hopelijk is het dit keer wel succesvol!
    groetjes, Tante Nel.

  • 21 Juni 2011 - 10:43

    Sebastiaan De Koning:

    Helaas zit ik op dit moment nog niet in kafue NP maar dit komt omdat er nog wat overeenkomsten gemaakt moeten worden met ZAWA en ook hebben we weer nieuwe informatie over apen die gehouden worden als huisdier. Deze week gaat Cosmas die dieren hopelijk uit hun benarde positie bevrijden en volgende week gaat het dan echt gebeuren...... KAFUE NP here we come :P

  • 24 Juni 2011 - 21:02

    Tante Marrie:

    Hoi Sebastiaan, wat een prachtige foto's hebje gemaakt en jouw verhaal leest weer lekker weg. W zien het zoooo voor ons. Veel plezier nog hoor. Groetjes uit Waddinxveen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Chilanga

internship at Munda Wanga

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2011

laatste daagjes in het zonnige Zambia

09 Augustus 2011

Gruwelijk reis naar Namibie en de Victoria Falls

27 Juli 2011

travel time

02 Juli 2011

Kafue NP part 2

30 Juni 2011

Kafue NP
sebastiaan

Actief sinds 05 Jan. 2009
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 16030

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 30 Juni 2015

Malawi 2015

09 April 2011 - 20 Augustus 2011

internship at Munda Wanga

01 Februari 2009 - 20 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: