laatste daagjes in het zonnige Zambia - Reisverslag uit Chilanga, Zambia van sebastiaan koning - WaarBenJij.nu laatste daagjes in het zonnige Zambia - Reisverslag uit Chilanga, Zambia van sebastiaan koning - WaarBenJij.nu

laatste daagjes in het zonnige Zambia

Door: sebastiaan

Blijf op de hoogte en volg sebastiaan

18 Augustus 2011 | Zambia, Chilanga

Het einde is in zicht, jaja het is me tog een partijtje verdomd snel gegaan..
Na 4.5 maand een geweldige tijd te hebben gehad in Zambia bij mijn stage plek Munda Wanga gaat het morgen dan echt gebeuren, terugvliegen naar het land waar het altijd regent: Nederland.....

Even snel een overzicht waar ik me nog mee bezig heb gehouden tussen de tijd dat ik terugkwam van Livingstone en vandaag:

Het zal niemand verbazen als ik weer meer dan genoeg bamboe en bomen om heb staan hakken en deze heb ik gebruikt voor het nachtverblijf van de Grivets, hier was al een lange tijd niks aan gebeurt dus hier heb ik eerst alle oude zooi weggehaald die erin lag en toen van alles om gehakt en nou lijkt het wel een jungle in het nachtverblijf...

Ook hadden we een Vervet genaamd: Ballas, hij was gebeten in zijn staart en we hadden de keus om zijn staart eraf te halen of om te spalken en we kozen voor optie 2. De afgelopen dagen heeft die spuitjes gekregen en gister mocht die dan eindelijk weer naar een groter verblijf nadat die een volle week in een kleine kist had gezeten die we gebruiken om ze in te vangen. (ook was het zo makkelijke om de spuitjes toe te dienen) Omdat die nog steeds verband om ze staart heeft kan die nog niet bij de rest want die zullen het gewoon losmaken en dan moeten we alsnog de staart eraf halen, het verblijf waar die inging heb ik helemaal ingericht en nu heeft die genoeg om zichzelf mee bezig te houden de komende tijd dat die hier zal zitten.

Ook hebben we een Yellow Baboon (doreen) die niet goed at en ook werd ze telkens weggejaagd door de rest dus we hebben de helft in de nachtverblijven gezet en nu krijgt zij dus de kans om zichzelf helemaal vol te proppen en dat werkt uitstekend, ze wordt helemaal dikkie :D en om het te versterken geef ik er nu ook PINDA’S die al uit hun schil zijn (zo maakt het geen geluid en weet de rest niet dat ze aan het eten is) dus dit gaat helemaal goed komen en ook heb ik de nachtverblijven volgegooid met bamboe en takken waardoor de rest zich ook niet hoeft te vervelen.

( ff tussendoor: ruben je heb geen malaria en je bent nog steeds een levendige vervet :P goed nieuws he haha)

Om Zambia niet te vergeten ben ik ook vaak langs geweest bij John, broer van Cosmas waar ik dus mee samenwerk bij Munda Wanga. John heeft een klein winkeltje waar je kan printen en typwerk gedaan kan krijgen en hier krijg ik dus de nieuwste films, programma’s en natuurlijk Zambiaanse muziek. Ook heb ik nog een supervette souvenier aangeschaft en die wordt op dit moment speciaal voor mij gemaakt, jaaaah wat zal het zijn haha. Ik houdt het nog lekker geheim en op schiphol is het voor het eerst te bewonderen :P...

Ook willen ze hier nog een afscheids feestje voor me organiseren maar ik ben dan wel degene die al het bier mag gaan betalen, ik heb al duidelijk gemaakt dat dat niet gaat gebeuren gewoon om de reden dat me geld serieus op is.. Vanavond heerlijk genieten van gebakken aardappeltjes met kip en ook zal ik me laagtste potjes pool gaan spelen, morgen om 10 uur gaat ik Munda Wanga verlaten en dit keer geen taxi maar ik word weggebracht door cosmas en we maken nog even een korte stop om hier het nationale voetbalshirt van Zambia te kopen. vervolgens door naar Lusaka Airport om om 3 uur de lucht in te schieten en de volgende dag zal ik rond 9 uur aankomen in NL ( als de tijden nog hetzelfde zijn, Mams???)

Ik wil iedereen bedanken die het vol heeft gehouden om al mijn verhalen te volgen en natuurlijk voor alle leuke reacties die ik de afgelopen 4,5 maand op mijn site heb zien verschijnen

De dingen die ik als eerst ga doen als ik in NL ben:
- Een ballon kapotmaken (uana) :P
- Tukke in me bed.
- Heiniken pils drinken (jaja die zaterdagavond nog).
- Frituren voor het leven.

Genoeg om naar uit te kijken dus....

Groeten uit Zambia, tot zaterdag... gek om dat te zeggen zeg.

  • 18 Augustus 2011 - 14:24

    Mams:

    hoi schat, ik kan nog niets vinden over vluchten, maar zal vanavond weer kijken, anders zelf even opsite kijken van luchthaven Lusaka of kan cosmas niet bellen voor je?

    xxx tot zaterdagochtend. Koffers door laten labelen niet vergeten

  • 19 Augustus 2011 - 21:12

    Ricardo:

    Hee Sap!
    Ik heb trouw al je verhalen gelezen hoor! Zaten zeker mooie dingen tussen! Goeie reis terug ik zie je snel!
    Mzl Ricardo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Chilanga

internship at Munda Wanga

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2011

laatste daagjes in het zonnige Zambia

09 Augustus 2011

Gruwelijk reis naar Namibie en de Victoria Falls

27 Juli 2011

travel time

02 Juli 2011

Kafue NP part 2

30 Juni 2011

Kafue NP
sebastiaan

Actief sinds 05 Jan. 2009
Verslag gelezen: 561
Totaal aantal bezoekers 16037

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 30 Juni 2015

Malawi 2015

09 April 2011 - 20 Augustus 2011

internship at Munda Wanga

01 Februari 2009 - 20 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: