Kafue NP part 2 - Reisverslag uit Chilanga, Zambia van sebastiaan koning - WaarBenJij.nu Kafue NP part 2 - Reisverslag uit Chilanga, Zambia van sebastiaan koning - WaarBenJij.nu

Kafue NP part 2

Door: sebastiaan

Blijf op de hoogte en volg sebastiaan

02 Juli 2011 | Zambia, Chilanga

Vervolg van Kafue NP:

sorry sorry, waarschijnlijk deed ik weer wat verkeerd maar hier is het vervolg en ik zou zeggen GENIET ERVAN....

.....en ook dit is een eventuele optie.

Dag 5, gister hadden we al een gedeelte bekeken en in de ochtend hebben we nog 2 andere opties bekeken, en nu ga ik even iets vertellen waar ik wel vrolijk van kan worden. IK HEB MIJN EERSTE LUIPAARD IN HET WILD GEZIEN, het dier was lekker aan het opwarmen in de top van de boom totdat die ons zeg en het op een sprinten zetten. Om deze reden heb ik geen foto kunnen maken maar als ik niet te veel drink zit het voor altijd in mijn geheugen :P haha. Na deze plek nog een ander gebied bekeken en toen hadden we wel genoeg mogelijkheden bij elkaar gescharreld, ze hebben nu 4 gebieden waar het mogelijk is en om hieruit de beste te halen gaan ze nog een paar keer naar het park om wat verder te onderzoeken ( ze = de organisatie Bornfree, zij houden zich bezig met het vrijlaten van de vervets en Yellows) het was nu woensdagmiddag en onze dag was nog jong, om deze reden hebben we besloten om nog een klein toeristenuitje te maken in het noorden van het park. Onderweg kwamen we nog een saggerijnige olifant tegen en hierom moesten we even wat gas bijzetten om ervoor te zorgen dat die geen aanval op ons in ging zetten. Ons kamp om 4 uur opgezet 5 km van de hoofdweg want normaal mag je in dit park helemaal niet kamperen, maar wij hadden een gids bij ons dus dan is alles mogelijk. En nu gaat het spannendste van deze hele week gebeuren dus hou je vast en geniet….

Na gegeten te hebben kroop iedereen onder ze deken en omdat de wind wat ongunstig stond (rook in ons gezicht van het vuur) verplaatsten Zoë en ik ons naar andere plekken. Dit bleek achteraf maar een behoorlijk goede zet te zijn want rond kwart voor 2 in de nacht kon ik me broek wel volschijten van angst, we sliepen namelijk op de weg die ons hier gebracht had en meerdere dieren gebruiken deze paden dus ook om naar de rivier te komen en nu waren dat 2 leeuwen. We hadden 2 kampvuurtjes gemaakt en daartussen in sliep cosmas, de gids en ik achter 2de vuur en Zoë aan de zijkant, (zoe en ik waren dus van de voorkant verplaats naar 2 nieuwe plekken) 2 leeuwen probeerden dus naar de rivier te komen en daartussen lagen wij, gelukkig was cosmas op dat moment wakker en die hoorden geluiden, eerst dacht die een eekhoorn en vervolgens zag die wat bruins dus dacht die een antilope. Totdat het dier op een afstand van 2 meter was gekomen (tussen hem en de leeuw was nog een kampvuur) en toen schrok iedereen wakker toen cosmas zachtjes begon te roepen ( lion, wake up lion) de gids pakten zijn geweer en loste een schot in de lucht, dit was genoeg om de leeuwin weer op een afstandje te krijgen en hierna kon cosmas wat meer naar ons toe komen. Nog steeds waren ze in de buurt en om deze reden kwam er een 2de schot en ook gooide cosmas een tak met vuur richting de dieren en dit was gelukkig genoeg om ze volledig weg te jagen. Even duidelijkheid, op de plek waar 1 leeuw stond daar lag ik eerst dus, ik ben heeeeeeel blij dat ik verhuisd ben. Ik heb het dier helaas niet gezien omdat ik er wat verder van af lag en het was pikkedonker. Nou dat was me wel weer een avontuur dacht ik zo….. ( snap je iets niet vraag het alsjeblieft ik probeer graag wat meer duidelijkheid te geven, BTW check ook de foto’s voor meer duidelijkheid) nog even wat grappigs, de volgende dag dat we wakker werden was iedereen gelukkig nog heel maar ik miste een schoen. We denken dat een hyena hem gejat heeft omdat Zoë wel iets zag maar ze dacht dat het cosmas was.

Na deze spannende nacht was onze reis weer afgelopen en eergister ben ik weer bij Munda Wanga gearriveerd, even alle dieren op een rijtje die ik gezien heb: Luipaard, nijlpaard, olifant, krokodil, Waterschildpad, Yellow Baboon, Chackma Baboon, bushbuck, vervet monkey, Kudu, hartebeest, puku, impala, warthog, bushpig, zebra, waterbuck, banded mongoose en natuurlijk een dotje vogels waarvan ik de naam niet weet.

Gister nieuwe schoenen gekocht en omdat ik nu voor de 2de keer mee ben gegaan op een reis naar een nationaal park besloot ik om in plaats van mijn wekelijkse betaling aan Munda Wanga nu een keer dit geld aan de organisatie Bornfree te geven, hiervan is een prachtige toolbox gekocht zodat ze nu die verrotte Landcruiser een beetje kunnen pimpen :P...

vanavond lekker klem zuipen in een kroeg in Chilanga en ook kan ik jullie vertellen mijn pool skills worden steeds beter haha.

Ik gaat er weer een eind aan breien en als ik weer wat moois meemaak komt dat uiteraard weer op de site, fijne dag iedereen en kijk uit naar alle leuke reacties….. (K)


  • 02 Juli 2011 - 14:03

    Yvonne:

    wat een verhalen, maar goed dat jullie je tentje hadden verplaatst haha! kus

  • 02 Juli 2011 - 19:43

    Pap En Mam:

    Leuk je weer even gessproken te hebben tijden het poolen. Dat was weer een superspannend verhaal. Die leeuw heeft wel een superlekker buitenlandse steak misgelopen(gelukkig). Geniet nog volop en wachten weer op de foto's.

    Dikke vette kus

  • 03 Juli 2011 - 11:06

    Lonneke:

    Geweldige verhalen en supermooie foto's Sebas!! Nog even genieten daar!! Take care xxx

  • 03 Juli 2011 - 16:02

    Tante Marrie:

    Haha, Sebastiaan verdween bijna in de kookpot van mama leeuw. Goed afgelopen jongen. Wederom weer een prachtig verhaal. Geniet nog lekker van je tijd daar en de groetjes maar weer uit Waddinxveen...

  • 04 Juli 2011 - 23:30

    Linda:

    Jeetje christus! Wat een spanning! Ik kan me wel voorstellen dat na dat gedoe met die leeuwin niet meteen weer in slaap valt. Die gids had volgens mij wel moeten weten waar ie wel of niet z'n verblijfplaats kan creeren. Gelukkig was het alleen maar je schoen die verloren ging die nacht. Ben benieuwd naar je nieuwe schoenen :P EN naar je nieuwe spannende avonturen! Tot snel! xx lin

  • 15 Juli 2011 - 07:50

    Tante Nel:

    Hallo Sebastiaan,
    Mooi dat jullie nu plekken gevonden hebben In het Kafua park, zodat de organisatie Bornfree de vervets uit kan zetten. Lijk me niet erg rustig idee ergens te slapen waar een leeuw langs komt. groetjes, Tante Nel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Chilanga

internship at Munda Wanga

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2011

laatste daagjes in het zonnige Zambia

09 Augustus 2011

Gruwelijk reis naar Namibie en de Victoria Falls

27 Juli 2011

travel time

02 Juli 2011

Kafue NP part 2

30 Juni 2011

Kafue NP
sebastiaan

Actief sinds 05 Jan. 2009
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 16035

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 30 Juni 2015

Malawi 2015

09 April 2011 - 20 Augustus 2011

internship at Munda Wanga

01 Februari 2009 - 20 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: