Zambia is amazing - Reisverslag uit Chilanga, Zambia van sebastiaan koning - WaarBenJij.nu Zambia is amazing - Reisverslag uit Chilanga, Zambia van sebastiaan koning - WaarBenJij.nu

Zambia is amazing

Door: sebastiaan

Blijf op de hoogte en volg sebastiaan

13 April 2011 | Zambia, Chilanga

Hallo iedereen,

Om 20:15 ben ik vertrokken uit NL naar zambia, dit ging in 3 stappen:
stap 1: van schiphol naar frankfurt, dit was super relaxt. Blijkbaar als je DE KONING van je achternaam heet krijg je niet 1 stoel voor jezelf maar 2 hele rijen egt chillen was dat helaas was het de korste vlucht van allemaal dus het was ook zo weer voorbij.
stap 2: van frankfurt naar ethiopie.
dit keer was de hele vlucht vol maar gelukkig zat ik bij de nooduitgang dus ruimte genoeg voor me benen. ik werd wel ff gevraagt (als we een ongelijk zouden krijgen) of ik dan zou willen assisteren met de mensen uit het vliegtuig te krijgen, en zoiets doe ik dan.
stap 3: van ethiopie naar LUSAKA.
dit was de kutste vlucht van allemaal, dit kwam mede omdat een of andere lelijke chinees mijn plek bij de nooduitgang had gejat maar ik doe daar niet moeilijk over en heb hem laten zitten.
toen we eindelijk geland waren op lusaka airport moest ik nog met een taxi naar Munda wanga, gelukkig ging dat allemaal behoorlijk snel en was ik binnen een halfuur op me stageplek.
toen ik aankwam was het al half 4 s'middags en had nog geen oog dicht gedaan tijdens de vliegreis dus was kapot. voordat ik een bed kon uitzoeken heb ik eerst de hele werknemers groep een hand gegeven en toen rond 9 uur s'avond kon ik me bed induiken HEEEERLIJK.

De afgelopen dagen heb ik een rondleiding gehad van Mr. Mumbi Chali en hierna heb ik kennis gemaakt met een mevrouw uit engeland genaamd zoe ( met die puntjes erop en alles) zij blijft hier waarschijnlijk ook voor 5 maanden dus ben zoiezo niet de enige blanke haha. gister en eergister moesten alle vervet monkeys en bavianen een prik tegen tuberculose dus er kwamen allemaal dierenartsen en studenten om dat toe te dienen.

nu ff over de accomodatie, aangezien er geen heet water is, is er voor het nemen van een douche een hele handleiding:
stap 1: kook water en gooi dat in een teil.
stap 2: gooi er wat koud water bij zodat het niet TE warm is.
stap 3: kleed je uit en ga in de badkuip staan.
stap 4: pak een beker en gooi het over jezelf heen en tussendoor ff lekker insoppen en daarna afspoelen... geniaal ik vind het lachen.

de rest is allemaal prima, genoeg bedden, een prima keuken, en je kan behoorlijk goed poepen op de wc, nou dan hoor je mij niet zeuren.

Het weer is trouwens heerlijk de zon sgijnt elke dag en zo af en toe met een verfrissend windje of wolkje is het prima vertoeven.

gister ook al naar de grote stad geweest omdat het eten tog niet inbegrepen is moet ik zelf boodschappen doen en me eten koken.
om bij de stad te komen neem je een busje (er rijden er hier wel honderden) maar er is geen bushalte ze toeteren gewoon en als je in wilt stappen steek je je hand op, egt een ervaring die ik niet had willen missen.

nu komt het minst leuke van de paar dagen dat ik hier ben, een of andere klote zambiaan probeerde me telefoon te jatten. hij duwde me beetje naar links en begon aan me broek te zitten dus ik dagt wat gebeurt hier nou, ik zeg hallo en duwde hem beetje opzij en toen liep die gelukkig weg.
hierna gewoon doorgelopen en z.s.m. een busje terug gepakt naar munda wanga.

nou ik hoop dat jullie nu een beetje op de hoogte zijn en zal binnenkort wel weer met een goed verhaal komen.

groetuh aan iedereen en een dikke kus aan diegene die hem willen:P
salani bwino (tot ziens in Nyanja)

  • 13 April 2011 - 20:42

    Sascha:

    Heey lieve sebas!
    Eindelijk heb ik je gevonden... Ik had je al een berichtje via Facebook verstuurd.

    Zo te lezen gaat t goed met je ! Maar ik lees dat je zelf moet koken haha gaat dat wel goedkomen?
    Wat een gedoe zeg als je wilt douchen, maar daar zal jij wel geen probleem mee hebben !

    Nou, let goed op jezelf ( en op je spullen :p ) en ik hoop snel weer een verslag van je te lezen !!!

    Liefs & kuss
    Sassiee

  • 14 April 2011 - 08:27

    Pa En Ma:

    Hoi lieve schat, Fijn dat je je zo lekker kan douchen. Beetje kampeergevoel. Hoe doe je dat met vlees dat je meeneemt uit de stad of eet je gewool veel fruit en groenten. We kijken uit naar je volgende verslag. Goed op je spullen passen hoor. Dikke kus van ons en de rest en ook de poezen, vogel

  • 14 April 2011 - 08:39

    Justa :

    gots, voelt het toch nog beetje als nederland daarzo , met negers die je telefoon willen jatten .

    veel plezier nog en horen snel weer van je !

  • 14 April 2011 - 12:51

    Tante Nel:

    Hallo Sebastiaan,
    Mooi dat de reis goed verlopen is.
    Ik ga ervan uit dat je wel kunt koken.
    Op die manier in bad gaan is niet zo erg. Zo ging dat vroeger ook hier.
    Ik hoop dat je het naar je zin zult hebben, en er nog wat van op steekt.
    groetjes,
    Tante Nel

  • 14 April 2011 - 16:55

    Uana Von Stockhausen:

    hahahaha... wat ben jij toch vriendelijk door te willen helpen assiteren bij de nooduitgangen.. wedde dat je ze er gewoon 1 voor 1 uit duwt.. hahaha... schrijf maar even snel weer een verhaaltje, want k kan er wel aardig lachen om je verhaal... echt zo jij.. doe de apen de groeten, ik ben geliefd bij aapjes (vooral depressieve)
    kusje terug vanuit de jungle

  • 15 April 2011 - 19:57

    Mams:

    Hoi schat je 06nr klopt niet

  • 15 April 2011 - 20:13

    Linda:

    Haha leuk om je verhaal te lezen! Eigenlijk best cool om zo te douchen, bijna hetzelfde als Uana en ik in Arnhem :P En poepen kun jij volgens mij OVERAL wel probleemloos.. Hmm Ik had die lelijke chinees die op je plek zat toch eens effe heul snel van die stoel afgeschopt! En maak je niet te druk over bijna de enige blanke zijn, over een paar weken ben je net zo bruin als hun met dat lekkere zonnetje daar! Ik ben jaloers! Hier in Canada regent het best vaak nog, en de temperatuur komt niet boven de 15 graden uit! :S Hopelijk wordt het hier ook snel zonnig! Let goed op je spullen en heel veel plezier en succes! Groetjes aan mijn naamgenoot, die rooie kontenaap!

    Liefs Lin xxx

  • 15 April 2011 - 20:29

    Sebastiaan:

    00260 en dan het nummer
    kan je het nummer ff doorsturen via de mail ik ben het kaartje namelijk al weer kwijt. dankje (K)

  • 16 April 2011 - 17:11

    Natasja:

    Super leuk om te lezen! Ben heel benieuwd wat je allemaal gaat beleven. Wil je Zoé en Mumbi de groetjes van mij doen?
    Groetjes natasja

  • 18 April 2011 - 09:24

    Marrie De Koning:

    Hoi Sebastiaan, we gaan je volgen hoor. Fijn om jouw verslag te lezen dat je goed bent aangekomen en het naar je zin hebt. Groetjes uit Waddinxveen

  • 26 April 2011 - 11:59

    Tante Nel:

    Hallo Sebastiaan,
    Ik heb je tweede verslag gelezen.
    Hartstikke leuk.
    Ik hoop ook dat de schildpadden nu een goede leefomgeving hebben.
    groetjes, Tante Nel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Chilanga

internship at Munda Wanga

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2011

laatste daagjes in het zonnige Zambia

09 Augustus 2011

Gruwelijk reis naar Namibie en de Victoria Falls

27 Juli 2011

travel time

02 Juli 2011

Kafue NP part 2

30 Juni 2011

Kafue NP
sebastiaan

Actief sinds 05 Jan. 2009
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 16030

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 30 Juni 2015

Malawi 2015

09 April 2011 - 20 Augustus 2011

internship at Munda Wanga

01 Februari 2009 - 20 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: