Aankomst in Malawi - Reisverslag uit Salima, Malawi van sebastiaan koning - WaarBenJij.nu Aankomst in Malawi - Reisverslag uit Salima, Malawi van sebastiaan koning - WaarBenJij.nu

Aankomst in Malawi

Blijf op de hoogte en volg sebastiaan

06 Januari 2015 | Malawi, Salima

Na een prima vlucht van 18,5 uur ben ik aangekomen in Malawi, The warm heart of Africa. Op het vliegveld ben ik opgehaald door Gen (manager) Muskaan (stagiair uit India) en Andrew (werknemer). Na 1 ½ arriveerden we bij Kuti Wildlife Centre. Hier is me een A-frame aangewezen, soort lodge in de vorm van de letter A, briljant en creatief. De afgelopen dagen heb ik het park verkend, een idee gekregen van de diersoorten aanwezig, kennis gemaakt met de mensen werkzaam in het gebied en zelfs al de omgeving verkent. Het is hier prima vertoeven, het weer is hier op het moment zeer wisselvallig met vele buien, kleffe warmte en uiteraard ook genoeg zonneschijn. Maar ja het is het regenseizoen dus dit was te verwachten. OOOh heb al een geweldige donderstorm deels meegekregen, meerdere malen wakker geworden terwijl het keihard tekeer ging en omdat me kamergenoot moest kotsen, prachtig. Er is hier op een spot internet en daar zit ik vandaag voor het eerst, ga liever buiten ronddwalen dan dat ik hier binnen wegsmelt en anderhalve kuub okselzweet creëer. Eergisteren ben ik samen met Peter (Duitse stagiair) en Muskaan naar lake Malawi geweest, dit meer is zo immens groot. De temperatuur van het meer is optimaal en het is net alsof je je in een paradijs begeeft. We zijn met kano’s naar lizard island gepeddeld en hier lekker naar boven geklauterd. Dit gaf ons een prachtig uitzicht en gaat zeker nog een keer gebeuren aangezien we geen camera’s bij ons hadden en het gewoon optimaal vermaak was. Rondom het gehele eiland zijn rotsen die de mogelijkheid bieden aan cichliden om hier te leven. Hierbij stopt mijn verhaal, de details van mijn trip worden dagelijks opgeschreven in een dagboek. Thanks Joan. Ook wil ik iedereen nog even bedanken die me een prettige reis heeft gewenst en die moeite neemt om dit te lezen. Vandaag zal ik naar Salima gaan om een telefoonkaart te regelen die het voor mij mogelijk maakt om deels te communiceren met de buitenwereld, verwacht niet te veel aangezien internet hier iets speciaals is. Kunnen we lekker whatsapperen moeders en nee niet dagelijks hahaha

Groeten uit Malawi and don’t forget to be awesome.

  • 06 Januari 2015 - 12:10

    Dick:

    Lekker bezig Sappie! Blijf genieten en we horen wel van mekaar wanneer het kan! ;)

  • 06 Januari 2015 - 17:09

    Koen:

    Super om te horen, veel plezier daar.

  • 07 Januari 2015 - 10:29

    Steffe:

    Goed verhaal sap. Lekker kort ook, hou ik van .

  • 08 Januari 2015 - 04:59

    Linda Pinda:

    Wat leuk, je bent er al! Das muy rapido, zoals ze dat hier in Zuid Amerika zeggen. Leuk dat je weer een end in de richting lult via je reisblog. Denk maar niet dat je moeder de enige is die elke dag gaat appen. Vergeet je camera niet als je naar lake Malawi gaat de volgende keer! Klinkt vet dus ben benieuwd. Groetjes van je oude huisgenootje, liefssss

  • 11 Januari 2015 - 10:20

    Nelly Nieuwenhuizen:

    Klinkt aardig positief. Succes gewenst!
    Groetjes, Tante Nel

  • 11 Januari 2015 - 21:30

    Koen:

    Enne hoe is het nu?

  • 15 Januari 2015 - 00:16

    Uana:

    Eindelijk goed internet zodt ook IK het kan lezen. Zo trots op je Sebas! Dikke knuffel

  • 31 Januari 2015 - 19:54

    Jolijn:

    Nice sebas! Ben jaloers, nog veel plezier daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Salima

sebastiaan

Actief sinds 05 Jan. 2009
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 15989

Voorgaande reizen:

01 Januari 2015 - 30 Juni 2015

Malawi 2015

09 April 2011 - 20 Augustus 2011

internship at Munda Wanga

01 Februari 2009 - 20 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: